Skuteczne metody promocji dla e-sklepu. Zobacz, jakie działania mogą przynieść realne korzyści!


Promowanie sklepu internetowego wiąże się ze sporymi kosztami, część działań można jednak wykonywać osobiście. Masz już sklep internetowy? Czas by dowiedzieli się o nim klienci. W tym artykule, podpowiemy w jakie działania warto inwestować firmowy budżet.


Stworzenie sklepu internetowego, posiadanie odpowiedniego oprogramowania, domeny i serwera czy uruchomienie sklepu niewiele Ci da bez odpowiednich działań promocyjnych. Oczywiście bez nich i tak zaczniesz zarabiać, ale dopóki nie będziesz aktywny i nie zaczniesz w prawidłowy sposób reklamować swojego e-sklepu, to z pewnością ruch na Twojej stronie będzie znikomy, a nawet żaden. Dlaczego? Bez odpowiedniej reklamy Twoi potencjalni klienci nie będą mieć pojęcia o istnieniu sklepu. Zaplanuj działania, ale najpierw skorzystaj z naszych podpowiedzi!

1 Pozycjonowanie sklepu pod wyszukiwarki

Aż 96,3% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Bycie w niej niewidocznym to skazanie swojego pomysłu biznesowego na porażkę. Jak wykorzystać potencjał wyszukiwarki? Po pierwsze – powinieneś zlecić profesjonaliście audyt swojego sklepu. Dzięki temu będziesz wiedział, co jest wykonane prawidłowo i ściąga roboty wyszukiwarki, a co powoduje, że nie chcą one jej uwzględniać. Następnie specjalista SEO przejdzie do optymalizacji Twojej strony. Poprawi strukturę sklepu tak, aby była ona przyjazna zarówno dla odwiedzających, jak i robotów wyszukiwarek. Przekonasz się, jak bardzo ważne są łatwe do zapamiętania i przyjazne adresy URL oraz interesujące i solidnie przygotowane opisy produktów i kategorii.

2 Social media marketing

Kolejnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest marketing w social mediach. Portale społecznościowe stanowią dziś sporą część sieciowej aktywności wielu ludzi. Czerpiąc z informacji w nich zawartych, zdobywa się opinie dotyczące polityki, świata czy właśnie produktów. Stworzenie fanpage’a na Facebooku i zdobywanie fanów jest świetnym sposobem na pozyskanie klientów. Regularnie prowadzony i zapełniany wysokiej jakości treściami fanpage nie tylko spowoduje, że Twój sklep stanie się bardziej rozpoznawalny – to możliwość zdobycia  dobrego ruchu.

Oczywiście Facebook nie jest jedynym portalem społecznościowym. Niezłe wyniki pod względem marketingowym buduje również Instagram, Twitter czy Pinterest.

social media

3 Blog firmowy

Na wiele sposobów pomoże Ci również prowadzenie firmowego bloga . Przede wszystkim zbuduje bliższą relację między Tobą a potencjalnymi klientami, dzięki czemu będziesz mógł dopasować swoją ofertę w taki sposób, aby była bardziej atrakcyjna dla Twoich użytkowników. Oprócz tego, publikując wysokiej jakości artykuły specjalistyczne staniesz się ekspertem, profesjonalistą w danej branży, przez co klienci będą mieć do Ciebie większe zaufanie. Jest to również skuteczna strategia content marketingowa – ludzie czytający Twoje teksty zaczną się nimi dzielić, w wyniku czego zdobędziesz dodatkowe linki, Google zauważy też, że regularnie aktualizujesz swoją stronę i jest ona rozbudowywana, co wpłynie korzystnie na pozycjonowanie.

social media1

4 Buzz marketing

Marketing szeptany to kolejna z opcji, z której możesz skorzystać. Internauci wciąż poszukują odpowiedzi na dręczące ich pytania, a tymi dzielą się na forach.

Pamiętaj, twórz tylko tematyczne wątki, śledź całe tematy. Angażuj się w dyskusje. Nie bądź spamerem, bo społeczność szybko Cię rozpozna.

5 Porównywarki cen

Porównywarki cen jak ceneo.pl to świetne miejsce na promowanie się, szczególnie dla sklepów bez ugruntowanej pozycji. Porównywarki cieszą się popularnością i odwiedzają je miliony e-konsumentów. W Ceneo można także pochwalić się opinią o produkcie lub przeczytać co sądzą o nim inni, ale nie jest to jedyne miejsce w sieci, gdzie działa system rekomendacji. Inne, o podobnym działaniu to Opineo oraz  okazje.info. Systemy rekomendacji to potężne narzędzia marketingowe, budujące zaufanie i poczucie bezpieczeństwa potencjalnych klientów.

socialmedia2

6 E-mail marketing

Nie bez powodu sklepy internetowe tworzą bazę klientów na podstawie ich adresów e-mail. To szybka i skuteczna metoda na dotarcie do Twojej grupy odbiorców. Możesz tworzyć taką bazę poprzez newsletter, zaproponuj im jednak coś w zamian za podanie swojego adresu, np. zniżkę na zakupy. Następnie informuj swoich klientów o promocjach, akcjach specjalnych – rób to regularnie, by klient był sukcesywnie zachęcany  do zakupu.

 

socialmedia3

Promowanie marki nie jest procesem jednorazowym i tak naprawdę nigdy się nie kończy. Jeśli np. przestaniesz stronę optymalizować pod wyszukiwarki, to spadniesz w wynikach wyszukiwania, a jeśli zaprzestaniesz wstawiać posty na Facebooku, zainteresowanie fanów spadnie itd. Prowadząc reklamę e-sklepu, należy przede wszystkim pamiętać o trzech kwestiach – jakości treści i produktów oraz regularności. Zaprzestanie czynności marketingowych zahamuje wzrost sprzedaży, a klienci korzystający z Twojej oferty mogą o Tobie zapomnieć bez odpowiedniej stymulacji.

Mamy nadzieję, że artykuł Ci pomógł i skutecznie zareklamujesz swój e-sklep. Jeśli jednak dopiero zamierzasz go założyć, to mamy Ci do zaproponowania profesjonalny hosting w o połowę niższej cenie. Wpisując poniższy kod rabatowy przy zamówieniu, otrzymasz 50% zniżkę.

Jak zaoszczędzić 50% na hostingu?

EXAG456765

Podaj ten kod zamawiając nowe konto hostingowe w Hekko.pl, a w pierwszym roku dostaniesz aż 50% rabatu od cen wskazanych na stronie. Testuj bezpłatnie przez 14 dni. Polecany przez 95% użytkowników niezależnego forum webhostingtalk.pl

Dobre? To podziel się!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Buffer this page